بلاگ

خرید عمده کلید و پریز

کلید و پریز از مهمترین تجهیزات و قطعات مورد نیاز در برق کشی ساختمان هستند که بخش اصلی برق کاری داخلی ساختمان را شامل می‌شوند و وظیفه انتقال برق به بخش‌های مختلف ساختمان برای مصارف گوناگون را بر عهده دارند. این دو قطعه کاربردی در مدل‌های مختلف توسط شرکت‌های بسیاری تولید می‌شوند و در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین در زمان خرید این قطعات بایستی به چندین نکته مهم در مورد آنها توجه داشته باشید و با آگاهی کامل برای خرید عمده اقدام نمایید. 

در زمان خرید قیمت یکی از فاکتورها محسوب می‌شود اما مهم است که شما با انواع کلید و پریز و کاربرد آنها آشنایی داشته باشید تا خریدی مناسب و مقرون به صرفه انجام دهید. امروزه برای خرید قطعات عمده دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و اگر فروشگاه معتبری را بشناسید به راحتی می‌توانید خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید. 

انواع کلید و پریز 

همانطور که اشاره شد کلید و پریز مهمترین ابزار قطع و وصل جریان برق هستند و به دلیل کاربردهای متعدد به اشکال مختلف تولید شده و در بازار عرضه می‌شوند. انواع کلید و پریز عبارتند از: 

کلیدهای تک پل 

این نوع کلید تنها برای برق رسانی و کنترل یک وسیله برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کلید تنها یک مدار دارد و با استفاده از یک شاسی جریان برق را وصل و قطع می‌کند. معمولا برای چراغ اتاق از این نوع کلید استفاده می‌شود. 

کلیدهای دو پل 

این نوه کلید برای مدیریت برق ورودی دو عدد لامپ یا وسایل الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای روشن و خاموش کردن لامپ‌ها و لوازم برقی مانند هواکش و … می‌توان از این کلید استفاده کرد و جریان برق هر یک از لوازم به صورت جداگانه قابل کنترل خواهد بود. 

کلیدهای تبدیل 

نوع دیگری از کلید که برای کنترل یک وسیله برقی از دو نقطه مجزا است، کلید تبدیل نامیده می‌شود. در این نوع کلید یک وسیله برقی مانند یک لامپ از دو جهت قابل کنترل خواهد بود. به عنوان مثال در ابتدای یک راهرو یک کلید جهت روشن کردن لامپ و در انتهای راهرو یک کلید دیگر برای خاموش کردن همان لامپ تعبیه می‌شود تا کنترل جریان برق ساده‌تر باشد. 

شاسی زنگ 

همانطور که از نامش پیداست این نوع کلید برای به صدا درآوردن زنگ به کار برده می‌شود و شاسی آن پس از فشردن به صورت خودکار به حالت قبل باز می‌گردد. این کلید جریان برق را برای چند لحظه وصل می‌کند و سپس با برداشتن دست جریان را قطع می‌نماید. 

پریز برق معمولی 

پریز برق یکی از تجهیزات مورد نیاز در ساختمان است که برای متصل کردن لوازم برقی به جریان الکتریسیته مورد استفاده قرار می‌گیرد. پریز برق ساختار ساده‌ای دارد و برای تمامی لوازم برقی به کار برده می‌شود. 

پریز برق محافظ دار (ارت دار)

این نوع پریز برق دارای یک سیم ارت است که به زمین متصل است و موجب انتقال الکتریسیته ساکن شده و از وقوع برق گرفتگی جلوگیری می‌کند. برای استفاده از این پریز، در سیم کشی ساختمان بایستی از سیم ارت استفاده شده باشد. پریز ارت دار برای منازل و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار یک گزینه بسیار عالی و پرکاربرد است. 

پریز برق UPS

این پریز برق قادر است در صورت وارد شدن شوک الکتریکی یا نوسانات ناشی از قطعی جریان برق، ورودی جریان را کنترل کرده و از وارد شدن آسیب به لوازم برقی جلوگیری کند. این پریزها معمولا در ساختمان‌های بزرگ و مهم مانند بانک‌ها و بیمارستان‌ها کاربرد دارد و برای منازل استفاده نمی‌شود. 

پریز آنتن مرکزی 

این نوع پریز در ساختمان‌ها برای انتقال سیگنال به گیرنده‌های دیجیتال و تلویزیون‌ها استفاده می‌شود. برای استفاده از این پریز کافی است فیش آنتن را به پریز متصل کرده و یک سر کابل را به دستگاه گیرنده مانند تلویزیون یا دستگاه گیرنده وصل کنید. از این نوع پریز معمولا در هتل‌ها و ساختمان‌های بزرگ استفاده می‌شود. 

 نکاتی برای خرید عمده کلید و پریز 

در زمان خرید کلید و پریز به صورت عمده بایستی چند نکته مهم را در نظر داشت. دقت داشته باشید که وقتی شما چند عدد کلید و پریز خریداری می‌کند در صورتی که کیفیت محصول خوب نباشد به راحتی می‌توانید پس از مدتی کلید و پریزها را عوض کنید، اما در صورت خرید عمده شما بایستی به کیفیت و ساخت قطعات دقت داشته باشید تا متضرر نشوید. نکات مهم در زمان خرید کلید و پریز به صورت عمده عبارت است از: 

توجه به استاندارد و ایمنی قطعات 

قطعات و تجهیزات برقی مستقیما با جریان الکتریسیته در ارتباط هستند و افراد روزانه چندین و چند بار با این لوازم در تماس بوده و از آن استفاده می‌کنند. به همین دلیل استاندارد بودن قطعات و رعایت نکات ایمنی در ساخت و نصب آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 

شکل ظاهری کلید و پریز 

از دیگر نکات مهم در زمان خرید عمده، شکل ظاهری و زیبایی محصول است. بهتر است ظاهر کلید و پریز به صورتی باشد که با انواع دکوراسیون و نورپردازی به راحتی هماهنگ شود و نمای داخلی ساختمان را زیباتر کند. معمولا رنگ‌های خاص طرفداران کمتری دارند و رنگ‌های سفید و ساده بهتر با انواع دکوراسیون هماهنگ می‌شوند. 

جنس و کیفیت 

کیفیت ساخت قطعات و استحکام آنها از مهمترین فاکتورهایی است که در زمان خرید باید مورد توجه قرار گیرد. دقت داشته باشید که اگر جنس نامرغوب و بی کیفیت به مشتری ارائه دهید خیلی زود اعتبار خود را از دست خواهید داد. به همین دلیل توجه به جنس قطعات و متریال به کار رفته در ساخت آنها بسیار مهم و حائز اهمیت است. 

خرید از فروشگاه‌های معتبر 

و اما آخرین نکته این است که از فروشگاه معتبر خرید کنید تا از کیفیت محصول آسوده خاطر باشید. فروشگاه‌های معتبر اجناس خود را با ضمانت عرضه می‌کنند و همواره بهترین محصولات را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. در نتیجه به خاطر داشته باشید که خرید از فروشگاه معتبر و نام آشنا منجر به خریدی مطمئن و سودآور خواهد شد. 

فروشگاه توسان لایت در تلاش است با بهبود خدمات و ارائه بهترین قطعات و تجهیزات الکتریکی رضایت مشتریان خود را برآورده سازد. برای خرید از فروشگاه و کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه سفارش عمده محصولات با شماره تلفن‌های فروشگاه در تماس باشید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *